REVISTE SCOLARE



REVISTE SCOLARE

Prof. Violeta Solomon




Cercul de Reviste scolare isi propune familiarizarea elevilor cu vechile si noile mijloace de informare mass-media si integrarea acestora in viata noastra de zi cu zi. Elevii participanti vor avea posibilitatea de a se familiariza cu modalitatea de realizare a unei reviste scolare, lucrand efectiv la o revista. In paralel, vor achizitiona cunostinte esentiale despre spatiul mass-media actual, rolul informatiei in viata de zi cu zi, vor invata sa realizeze prezentari moderne si in acord cu noile instrumente moderne de comunicare. Vor experimenta noi activitati prin participarea la proiecte in colaborare cu scoli din strainatate, vor participa la concursuri de profil si nu numai.

Accesati ultimul numar al revistei noastre, Impreuna.

MASS-MEDIA desemneaza orice mijloc de comunicare in masa (presa tiparita, agentie de presa, radio, televiziune, cinema, afisaj, telematica, teletext, etc). Intermediarul care transmite mesajul catre un grup este jurnalistul. Rolul gazetarului nu este deloc usor si el este exercitat de catre persoane mature, dotate cu niste calitati corespunzatoare acestor activitati. Ne-am fixat obiectivele pedagogice terminale, continutul adecvat si modalitatea de evaluare in procesul initierii in jurnalism. Aceste obiective au fost selectate si esalonate astfel incat sa satisfaca obiectivele cognitive si educativ-formative.
Continutul programei a fost astfel intocmit, adaptat si perfectionat de-a lungul timpului incat sa corespunda cerintelor, gusturilor si asteptarilor elevilor. La baza stau cunostintele de limba si literatura romana si de cultura generala dobandite de catre elev in procesul de invatamant, acestea fiind transferate si utilizate in cadrul activitatilor ziaristice. Un rol deosebit este acordat interesului pentru valori ale literaturii romanesti si universale, unui limbaj fluent, expresiv, ambivalent. La activitate participa elevi cu varste cuprinse intre 11 si 18 ani, testati in prealabil pentru a li se depista calitatile specifice micului ziarist – inteligenta, curiozitate, perseverenta, fler, toleranta, bun simt, etc.
Dupa varsta si stadiul de initiere in domeniul presei scrise, elevii lucreaza in grupe de incepatori si avansati.
O data pe saptamana sau ori de cate ori este nevoie se intalnesc in sedinte de redactie membrii colectivului redactional al revistei cercului “Impreuna”. Metodele folosite sunt cele active, moderne, flexibile, atractive, accesibile si sunt adaptate varstei elevilor.

Pe langa activitatea de initiere si perfectionare in jurnalism se organizeaza activitati complementare si anume:

  • Concursuri organizate de ISJ Sibiu, MEC, alte institutii;
  • Colaborare la revistele pentru copii;
  • Consiliere si organizarea de actiuni comune cu profesori si invatatori din scoli;
  • Prezenta elevilor – reporteri in tabere din tara si internationale;
  • Microseminarii stiintifice cuprinzand prezentarea unor articole deosebite selectate de copii;
  • Realizarea unor expozitii in cadrul cercului;

Cu prilejul diferitelor sarbatori nationale si internationale: 1 Martie, 8 Martie, 1 Iunie – reporterii vor evidentia prin diverse mijloace modul cum intampina copiii din palat aceste evenimente.






ORAR 2014-2015 LUNI MARTI MIERCURI JOI VINERI SAMBATA
CULTURA SI CIVILIZATIE
ROMANEASCA/
REVISTE SCOLARE
12:00 – 14:00
14:00 – 16:00
RS Lic Noica
12:00 – 14:00
RS Lic Noica
16:00 – 18:00
16:00 – 18:00 14:30–16:30
16:30–18:30
10:00–12:00
12:00–14:00

Recent Posts

-->

Spectacolul de la ora 12:00 va fi sustinut de elevii Palatului Copiilor Sibiu

SIBIU, judetul care traieste prin cultura
ZILELE CULTURALE ALE JUDETULUI SIBIU
  1. Noutate 2 Leave a reply
  2. Noutate 1 Leave a reply
  3. Hello world! Leave a reply